onsdag 14 oktober 2009

Tandläkarbesök...

Idag var det dags att laga hålet i Lines tand.

När vi gick ur bilen vid vårdcentralen så ville Line ha en våtservet att torka sig med.
- Jag har inte med mig väskan, så jag har ingen! svarade Jag.
- Herregud mamma, vi ska ju till leksaksaffären sen och du har inte med dig väskan!!!
- Nej, men jag har ju med mig plånboken.
- Bra mamma, bra!!! Vilken tur....
Det är nämligen så att i vår familj får man en liten belöning om man varit duktig hos tandläkaren eller doktorn. Vilket är superviktigt!
Och jag måste säga att tåligare unge har jag aldrig träffat på!
Hon lagade hålet utan bedövning!
Först borrade tandläkaren lite försiktigt med en liten borr, det gick hur bra som helst, men hålet var lite större så han var tvungen att ta en större borr.
- Nu Line är det så är att nu kommer det att skaka ganska ordentligt, sa tandläkaren! Men vi testar lite försiktigt...
Gissa vad den lilla loppan gör när han börjar borra... Jo, hon börjar skratta! Det killar säger hon : )
Sen fortsätter hela besök så. Tandläkaren och tandsköterskan grejar och Line ligger och skrattar!
Hon var väl värd sin belöning, en barbie (så klart) och hon fick mycket beröm av både tandläkaren och tandsköterskan...

...Tess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar