onsdag 7 oktober 2009

Fullspäckade dagar...

Den här veckan är det mycket som händer.
I måndags var det bytecken hemma hos mamma. Alltid lika trevligt at träffas!
Men jag måste öva mera, en gång i månaden är alldeles för dåligt! Åtminstone för mig med mitt minne!

Igår fick vi strul på jobbet, rullarna med bilder är kantstötta. Så vi försökte ta reda på varför, det visade sig att det var så redan när vi tog fram dem ur påsen för att ladda kassetterna. Mest på vänstersida av pallen, vilket leder till min teori, att det fått en smäll vid transport. Sen var ju jag tvungen att åka tidigare igår så det ska bli spännande att se vad som hände : )
Jag tycker det är lite kul med sånt där, problemlösning alltså! Inte att saker och ting blir fel!
Skönt att veta att det inte var vi som gjorde något fel i allafall!

Vid fyra skulle var det "kris"möte med tjejerna i Julias klass, de har haft en del problem med tjafs och bråk.
Jag var lite orolig för att det skulle spåra ur på mötet, men det gick faktiskt väldigt lungt tillväga.
Mycket av bråken handlar om missförstånd, att man inte lyssnar på varandra och har en tråkig ton när man pratar med varandra. Mest blir det bråk om regler som ändras hela tiden. Så nu kom de överens om att skriva ner en del regler, framförallt hur man är en bra kompis!
Alla tjejer verkade nöjda när mötet var slut och tyckte det var skönt att vi hade pratat om det tillsammans! Hoppas bara att det kommer att bli bättring nu!
Sen var det en kortis hem innan det var dags att åka tillbaka till skolan för föräldramöte på dagis!

Det blev en lång dag! Tänkte titta lite på House ett av mina favoritprogram, men jag missade slutet av någon konstig anledning! : )
Minns bara att det var en reklampaus, jag blickade till och när jag tittade upp hade nästa program börjat.... Mycket märkligt! Händer mig titt som tätt dock : )

Idag är oxå en späckad dag. Måste sluta en timme tidigare i dag med eftersom Line ska på 5 och ett halvt års kontroll med vaccination. Hon är inte glad kan jag tala om, hon vill då rakt inte ta någon spruta! Så vi får väll se hur det går.... : (
Sen är det Gården för Julia på onsdagar, men som tur var kör grannen idag så jag slipper!

Nähä, nu måste jag skynda på! Snart dags att åka till jobbet!
Ha det gott!

...Tess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar