onsdag 22 april 2009

Allmänt kaos!

Vad det går bra för oss just nu, INTE!!!!!!
Natten till tisdagen hade Line en av sina uppenätter, så det blev till att vabba på tisdagen. Line somnade vid 6 på morgonen, när det var dags för alla andra att gå upp =)
Jag hann med att vila en halvtimme i soffan!
Dagen flöt förbi i ett zombieliknande tillstånd, jag var så trött så jag kände mig sjuk!
När det började bli dags för kvällsmat ringde min snälla mormor och undrade om vi ville komma och äta smörgåstårta! Gissa om vi ville det =)
När vi lite senare kom hem igen och stegade in i köket så var det stora pölar på golvet. Vi drog fram diskmaskin, kyl, frys och tittade under diskbänken utan att bli riktigt kloka över var det kom i från. Det måste läcka från luckan på diskmaskinen kom vi fram till, vi får testa imorrn under uppsikt!
När allt äntligen var upptorkat var det dags för Bosse att åka till jobbet.
När han kommer ut till bilen är det punka på vänstra bakdäcket!
Nu är det inte roligt längre! =(
Tur att man har snälla föräldrar som kan ställa upp och låna ut bil!

Efter en jobbig dag i skolan kommer jag hem med huvudvärk på sena onsdagseftermiddagen och sätter igång diskmaskinen för att se vad som händer.
Efter en stund börjar vattnet sippra fram, det rinner ut från skåpen. Måste vara en läcka på slangen! Och hur ska man komma åt den då, jo vi får riva halva köket. Vi lyckas få bort halva hörnskåpet med hjälp av en kofot och lite våld. Mycket riktigt där har avloppslangen spruckit och vattnet har sprutat ut! Så nu ser vårat kök ut som ett avsnitt av rent hus!

Nu hoppas jag verkligen att turen vänder för oss, för nu orkar jag snart inte mera =(
Varför måste allt ske på en gång för?

...Tess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar