söndag 15 maj 2011

Äntligen...

...är den på plats våran efterlängtade soffa!
Den är så otroligt skön, synd bara att man knappt har tid att sitta i den ; )
Men det var på håret att vi fick hem den i fredags, det var ju visserligen fredag den 13:e men ändå...
Slutade direkt efter lunch så att vi skulle hinna hämta soffan innan loppan skulle på rockfest.
Vi skulle ta pappas buss utifall soffan inte fick plats på kärran.
Så jag tog ut bilen från garage och backade upp till logen för att hämta kärran.
Vi släpade ut kärran och skulle hänga på den när vi upptäcker att dragkroken inte är där!
Ja, jag har ingen susning om var dragkroken finns eller hur man får dit den.
Det är bara att köra tillbaka bilen och byta till vår egen.
Backar upp den till logen och hänger på kärran, men när vi ska sätta dit kontakten så har någon ( tydligen jag, eftersom min älskade man aldrig skulle göra något sådant ; )  ) kört emot något så kontakten hade böjts upp så det gick minsann inte att få dit någon kontakt.
Märkligt att sådant här alltid händer oss, och nästan alltid när vi har bråttom : (
Till slut lyckades Bosse bryta tillbaks kontakten med hjälp av en kofot..
Men nu står den alltså här, trots allt, vår fina nya soffa!
Man sitter som en kung och sover som en drottning i den, jag och tjejerna har redan hunnit testa ; )
Hann inte riktigt se hela eurovisionslagerfestivalen, ovanligt ; )

P.s. har fått en lektion av pappa, så nu vet jag var dragkroken finns och hur man får dit den!

Ha de gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar