lördag 27 februari 2010

Namnsdagspresenter...

Kom ett paket på posten igår : )
Hemma hos oss firar vi även namnsdagarna med presenter, och ftersom jag och halva släkten heter Maria i andra namn så har jag namnsdag på söndag.
Jag önskar mig "fina saker" vilket min familj tycker är en något diffus beskrivning, så jag får själv köpa det jag vill ha! Själv tycker jag att det är en toppenlösning ; )
Den här gången blev det handlat från Ofelias hus!

En massa fina grejer blev det : )
Lite inredningsdetaljer, en tidning och lite spets till pysslandet...

Hjärtat fick hänga vid stationsklockan...

Skylten pryder sin plats över dörröppningen till köket...

och hönan och korgen hittade sin plats i hyllan i köket...

Tack så jätte mycket Bosse, Mamma och Pappa  för de fina presenterna  ; )

2 kommentarer:

  1. <Tack för påminnelsen...jag heter oxå Maria och "vi" firar oxå namnsdag. Men här hemma behöver man för det mesta påminna de som ska fixa presenterna :-)
    Den stackars mannen har 3 namnsdagar nov-dec och jag säger alltid att nästa firar vi istället när jag glömt den första .Kasta sten i glashus säger han så frågan är om det är nån ide tills imorgon:-)

    ha en trevlig lördagskväll o du förresten vad fint du fixat till bloggen // kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni har fikat och haft det bra idag. J
    ag hade tyvärr inte vägarna förbi idag men vill ändå passa på att säga: Grattis på namnsdagen!
    Vilka fina saker du fått... Jag vill oxå ha presenter:) Men jag får ge mig till tåls några dagar till. Kram Minette

    SvaraRadera